Vi har brugt de sidste par dage på at på at lave undersøgelser af den valgte brugssituation, nyhedslæsning på caféer.
For at få et overblik over hvem, hvornår og hvordan folk bruger aviser og magasiner på caféer har vi været ude "i marken" og lave observationer. Vi delte os op i to hold og vanderede Århus rundt for at få så bredt et billede som muligt. Rundt omkring på caféerne observerede og noterede vi, hvem der læste hvad, hvor længe de læste og hvad de ellers foretog sig.
Observationerne gav os et billede af at det desværre ikke er så udbredt et fænomen som vi havde håbet, og udfordringen i at lave et system folk vil tage til sig virker større end først forventet. Men det er jo blot en udfordring, vi gerne tager op.
Ud over observationerne stoppede vi også folk på gaderne for at få en lille kort snak om deres vaner i forhold til caféer og nyhedslæsning. Igen har det givet os et billede af at aviser er lidt på vej ud til fordel for nyere og mere opdaterede medier.
Vi fortsætter ugen ud med at lave observationer og andre undersøgelser for at få et endnu bedre billede af de mennesker, vi skal designe til. Vi har også kontaktet nogle af landets største aviser for at få nogle statistikker fra dem, så vi kan få et bredere billede af brugerne.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment